System Zarządzania Użytkownikami Systemu Teleinformatycznego (SZUST)
Urząd Miasta Łodzi to organ administracji samorządowej. W urzędzie oraz podległych mu jednostkach (np. ośrodki kultury, żłobki i wiele innych) pracuje ponad 2000 osób.
W uproszczeniu można przyjąć, że początkowo SZUST pełnił rolę elektronicznej książki telefonicznej. Szybko okazało się, że takie rozwiązanie jest niewystarczające i potrzebny jest nowy system. Zadanie jego zaprojektowania, wdrożenia i utrzymania zostało powierzone Inovatica.
Zamawiający
- Urząd Miasta Łodzi
Przedmiot wdrożenia
- System Zarządzania Użytkownikami Systemu Teleinformatycznego (SZUST)
Technologie
- Dedykowane oprogramowanie
- Active Directory
Zakres zlecenia na przygotowanie nowego systemu objął:
- Wykonanie projektu
- Wykonanie modułu CMS
- Wdrożenie Systemu w infrastrukturze UMŁ
- Przeprowadzenie testów
- Przygotowanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej
- Gwarancję i wsparcie techniczne przez okres 4 lat od dnia podpisania umowy
- Świadczenie usługi rozwoju Systemu przez okres 4 lat od dnia podpisania umowy
Odbiorcami systemu SZUST są przede wszystkim pracownicy Urzędu Miasta Łodzi obsługujący mieszkańców. Dlatego poza wysokimi standardami niezawodności i bezpieczeństwa bardzo istotne było również przygotowanie przejrzystego interfejsu. Zapewniliśmy łatwy w nawigacji projekt oraz zadbaliśmy o szybkość działania systemu. Dodatkowo systemowa wyszukiwarka zyskała funkcję podpowiadania co znacząco przyspieszyło odnajdywanie poszczególnych osób.
Etapy realizacji projektu IT
- Analiza przedwdrożeniowa
- Projekt graficzny i funkcjonalny
- Programowanie
- Wdrożenie
- Migracja danych
- Utrzymanie & hosting
Podczas wstępnych prac starannie przeanalizowano architekturę informacyjną serwisu i przygotowano warstwę wizualną. Równolegle przez cały czas realizacji projektu powstała dokumentacja dla zamawiającego (UMŁ). Było to szczególnie ważne z uwagi na fakt, że nowy system SZUST jest centralną bazą informacji o pracownikach, z której dane pobierają inne systemy samorządu.
System został oddany w terminie zgodnie z uzgodnioną specyfikacją. Wszelkie wątpliwości pojawiające się podczas wdrożenia były na bieżąco konsultowane z urzędem dzięki czemu możliwa była szybka realizacja. Następnie zrealizowana została usługa utrzymania i rozwoju serwisu przez okres 4 lat od wdrożenia. Dostarczone przez nas rozwiązanie zapewnia ewidencjonowanie z możliwością generowania raportów w obszarach:
- Użytkowników systemu UMŁ.
- Uprawnień użytkowników oraz zarządzania uprawnieniami użytkowników przy wykorzystaniu Active Directory (AD).
- Usług/zbiorów danych osobowych zgodnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Upoważnień do przetwarzania danych osobowych.
Korzyści wynikające z wdrożenia
Praktyczne zastosowania dostarczonego systemu to m.in.:
- Łatwe dodawania, edytowanie i usuwanie poszczególnych rekordów – w tym możliwość przyporządkowania do danej osoby więcej niż jednego stanowiska np. dyrektor ds. inwestycji i wiceprezydent miasta
- Wyszukiwanie grupowe według ustalonego parametru np. znajdź wszystkie osoby, którym w 2022 r. kończą się szkolenia BHP
- Sprawne zarządzanie uprawnieniami np. wskaż wszystkie osoby posiadające autoryzację do przeglądania danych osobowych mieszkańców
- Podpowiedzi podczas wpisywania danych do wyszukiwarki
- Możliwość udostępniania danych z systemu SZUST do innych systemów UMŁ
Z systemu może jednocześnie korzystać w swobodny sposób kilka tysięcy użytkowników. Jego wdrożenie, przyjazny interface oraz powyższe funkcjonalności znacząco poprawiły wydajność i komfort pracy.
Zobacz nasze case studies
Sprawdź jak rozwiązujemy problemy rozmaitych branż. Dowiedz się jak powstają nasze strony www, serwisy TYPO3, aplikacje mobilne Android i iOS. Kliknij wybrane case study i dowiedz się więcej: