Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityka prywatności.

System Zarządzania Użytkownikami Systemu Teleinformatycznego UMŁ (SZUST)

    System Zarządzania Użytkownikami Systemu Teleinformatycznego (SZUST)

    Urząd Miasta Łodzi to organ administracji samorządowej. W urzędzie oraz podległych mu jednostkach (np. ośrodki kultury, żłobki i wiele innych) pracuje ponad 2000 osób.

    W uproszczeniu można przyjąć, że początkowo SZUST pełnił rolę elektronicznej książki telefonicznej. Szybko okazało się, że takie rozwiązanie jest niewystarczające i potrzebny jest nowy system. Zadanie jego zaprojektowania, wdrożenia i utrzymania zostało powierzone Inovatica.

    Zamawiający

    • Urząd Miasta Łodzi

    Przedmiot wdrożenia

    • System Zarządzania Użytkownikami Systemu Teleinformatycznego (SZUST)

    Technologie

    Zakres zlecenia na przygotowanie nowego systemu objął: 

    • Wykonanie projektu
    • Wykonanie modułu CMS
    • Wdrożenie Systemu w infrastrukturze UMŁ
    • Przeprowadzenie testów
    • Przygotowanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej
    • Gwarancję i wsparcie techniczne przez okres 4 lat od dnia podpisania umowy
    • Świadczenie usługi rozwoju Systemu przez okres 4 lat od dnia podpisania umowy

    Odbiorcami systemu SZUST są przede wszystkim pracownicy Urzędu Miasta Łodzi obsługujący mieszkańców. Dlatego poza wysokimi standardami niezawodności i bezpieczeństwa bardzo istotne było również przygotowanie przejrzystego interfejsu. Zapewniliśmy łatwy w nawigacji projekt oraz zadbaliśmy o szybkość działania systemu. Dodatkowo systemowa wyszukiwarka zyskała funkcję podpowiadania co znacząco przyspieszyło odnajdywanie poszczególnych osób. 

     

    Etapy realizacji projektu IT

    • Analiza przedwdrożeniowa
    • Projekt graficzny i funkcjonalny
    • Programowanie
    • Wdrożenie
    • Migracja danych
    • Utrzymanie & hosting

    Podczas wstępnych prac starannie przeanalizowano architekturę informacyjną serwisu i przygotowano warstwę wizualną. Równolegle przez cały czas realizacji projektu powstała dokumentacja dla zamawiającego (UMŁ). Było to szczególnie ważne z uwagi na fakt, że nowy system SZUST jest centralną bazą informacji o pracownikach, z której dane pobierają inne systemy samorządu. 

    System został oddany w terminie zgodnie z uzgodnioną specyfikacją. Wszelkie wątpliwości pojawiające się podczas wdrożenia były na bieżąco konsultowane z urzędem dzięki czemu możliwa była szybka realizacja. Następnie zrealizowana została usługa utrzymania i rozwoju serwisu przez okres 4 lat od wdrożenia. Dostarczone przez nas rozwiązanie zapewnia ewidencjonowanie z możliwością generowania raportów w obszarach: 

    • Użytkowników systemu UMŁ. 
    • Uprawnień użytkowników oraz zarządzania uprawnieniami użytkowników przy wykorzystaniu Active Directory (AD). 
    • Usług/zbiorów danych osobowych zgodnie obowiązującymi przepisami prawa. 
    • Upoważnień do przetwarzania danych osobowych. 

    Korzyści wynikające z wdrożenia

    Praktyczne zastosowania dostarczonego systemu to m.in.: 

    • Łatwe dodawania, edytowanie i usuwanie poszczególnych rekordów – w tym możliwość przyporządkowania do danej osoby więcej niż jednego stanowiska np. dyrektor ds. inwestycji i wiceprezydent miasta
    • Wyszukiwanie grupowe według ustalonego parametru np. znajdź wszystkie osoby, którym w 2022 r. kończą się szkolenia BHP
    • Sprawne zarządzanie uprawnieniami np. wskaż wszystkie osoby posiadające autoryzację do przeglądania danych osobowych mieszkańców
    • Podpowiedzi podczas wpisywania danych do wyszukiwarki
    • Możliwość udostępniania danych z systemu SZUST do innych systemów UMŁ

    Z systemu może jednocześnie korzystać w swobodny sposób kilka tysięcy użytkowników. Jego wdrożenie, przyjazny interface oraz powyższe funkcjonalności znacząco poprawiły wydajność i komfort pracy. 

    Zobacz nasze case studies

    Sprawdź jak rozwiązujemy problemy rozmaitych branż. Dowiedz się jak powstają nasze strony www, serwisy TYPO3, aplikacje mobilne Android i iOS. Kliknij wybrane case study i dowiedz się więcej: