Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje

Przejdź do strony polityka prywatności.

Lotnisko Warszawa im. F. Chopina

    Warszawskie lotnisko im. Chopina (WAW)

    Lotnisko Fryderyka Chopina w Warszawie (kod IATA: WAW, kod ICAO: EPWA) to największy międzynarodowy port lotniczy w Polsce. Stołeczne lotnisko obsługuje blisko 40% ruchu pasażerskiego w Polsce.

    Obsługuje regularne loty pasażerskie, czarterowe i cargo. W ciągu ostatniej dekady liczba obsłużonych pasażerów podwoiła się (z 8,3 mln w 2009 r. do 18,8 mln w 2019 r.). Aby usprawnić obsługę podróżnych i ułatwić im poruszanie się, postanowiono przygotować system lokalizacji oraz aplikację mobilną.

    
     
    Warsaw airport app

    Zobacz nasze case studies

    Sprawdź jak rozwiązujemy problemy rozmaitych branż. Dowiedz się jak powstają nasze strony www, serwisy TYPO3, aplikacje mobilne Android i iOS. Kliknij wybrane case study i dowiedz się więcej:

    Customer (copy 1)

    • Lotnisko Warszawa (Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, PPL) 

    subject of delivery (copy 1)

    technologies (copy 1)

    Aby rozwiązać ten problem Inovatica przygotowała złożoną system nawigacji złożony z dedykowanego oprogramowania, aplikacji mobilnej oraz 1500 beaconów. Jak dotąd jest to zapewne największe wdrożenie lokalizacji wewnątrzbudynkowej w Polsce. Beacony zostały użyte na potrzeby lokalizacji wewnętrzne i nawigacji dla pasażerów lotniska. Wdrożona technologia to efekt naszych prac badawczo-rozwojowych. Na potrzeby tego projektu od zostały opracowane m.in.: 

    • Dedykowane mapy wnętrz o wysokiej precyzji 
    • Bardzo duży zbiór miejsc oraz mapa obiektu. Każde miejsce opisane jest za pomocą obrazów, tekstów i innych atrybutów 
    • Algorytmy do znajdowania drogi po zdefiniowanych ścieżkach 
    • W pełni edytowalne mapy dzięki geo-przestrzennemu systemowi zarządzania treścią 

    Zadbaliśmy również o to by nasze rozwiązanie było w pełni integrowalne ze stronami www, aplikacjami mobilnymi i digital signage dzięki API wykorzystującemu WMS i WMF. 

    Korzyści dla lotniska i pasażerów

    • Lokalizowanie pasażera wewnątrz terminali na podstawie sygnałów z beaconów i sieci bezprzewodowych 
    • Nawigacja do bramek, taśm odbioru bagażu, stanowisk transferowych, obsługi celnej i innych punktów 
    • Wyznaczanie szacunkowego czasu dojścia do bramki na podstawie czasu dojścia, barier dla niepełnosprawnych oraz czasu oczekiwania do kontroli bezpieczeństwa 
    • Rozszerzona analityka: popularne strefy, najczęściej uczęszczane ścieżki, czas przebywania pasażera, liczba odwiedzających, liczba powracających, rozpoznawanie kolejek i inne 
    • Marketing zbliżeniowy z powiadomieniami PUSH 
    • Pełno-treściowe zarządzanie infrastrukturą POI, wifi i beaconów bezpośrednio w systemie zarządzania treścią przez administratorów