Warszawskie lotnisko im. Chopina (WAW)
Lotnisko Fryderyka Chopina w Warszawie (kod IATA: WAW, kod ICAO: EPWA) to największy międzynarodowy port lotniczy w Polsce. Stołeczne lotnisko obsługuje blisko 40% ruchu pasażerskiego w Polsce.
Obsługuje regularne loty pasażerskie, czarterowe i cargo. W ciągu ostatniej dekady liczba obsłużonych pasażerów podwoiła się (z 8,3 mln w 2009 r. do 18,8 mln w 2019 r.). Aby usprawnić obsługę podróżnych i ułatwić im poruszanie się, postanowiono przygotować system lokalizacji oraz aplikację mobilną.
Customer (copy 1)
- Lotnisko Warszawa (Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, PPL)
subject of delivery (copy 1)
technologies (copy 1)
- React Native (urządzenia iOS & Android)
Aby rozwiązać ten problem Inovatica przygotowała złożoną system nawigacji złożony z dedykowanego oprogramowania, aplikacji mobilnej oraz 1500 beaconów. Jak dotąd jest to zapewne największe wdrożenie lokalizacji wewnątrzbudynkowej w Polsce. Beacony zostały użyte na potrzeby lokalizacji wewnętrzne i nawigacji dla pasażerów lotniska. Wdrożona technologia to efekt naszych prac badawczo-rozwojowych. Na potrzeby tego projektu od zostały opracowane m.in.:
- Dedykowane mapy wnętrz o wysokiej precyzji
- Bardzo duży zbiór miejsc oraz mapa obiektu. Każde miejsce opisane jest za pomocą obrazów, tekstów i innych atrybutów
- Algorytmy do znajdowania drogi po zdefiniowanych ścieżkach
- W pełni edytowalne mapy dzięki geo-przestrzennemu systemowi zarządzania treścią
Zadbaliśmy również o to by nasze rozwiązanie było w pełni integrowalne ze stronami www, aplikacjami mobilnymi i digital signage dzięki API wykorzystującemu WMS i WMF.
Korzyści dla lotniska i pasażerów
- Lokalizowanie pasażera wewnątrz terminali na podstawie sygnałów z beaconów i sieci bezprzewodowych
- Nawigacja do bramek, taśm odbioru bagażu, stanowisk transferowych, obsługi celnej i innych punktów
- Wyznaczanie szacunkowego czasu dojścia do bramki na podstawie czasu dojścia, barier dla niepełnosprawnych oraz czasu oczekiwania do kontroli bezpieczeństwa
- Rozszerzona analityka: popularne strefy, najczęściej uczęszczane ścieżki, czas przebywania pasażera, liczba odwiedzających, liczba powracających, rozpoznawanie kolejek i inne
- Marketing zbliżeniowy z powiadomieniami PUSH
- Pełno-treściowe zarządzanie infrastrukturą POI, wifi i beaconów bezpośrednio w systemie zarządzania treścią przez administratorów
Zobacz nasze case studies
Sprawdź jak rozwiązujemy problemy rozmaitych branż. Dowiedz się jak powstają nasze strony www, serwisy TYPO3, aplikacje mobilne Android i iOS. Kliknij wybrane case study i dowiedz się więcej: