Główny Inspektor Transportu Drogowego (GITD)
Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) jest organem administracji rządowej dbającym o przestrzeganie przepisów i bezpieczeństwo w szeroko rozumianym transporcie drogowym.
Odbiorcami usług GITD są przede wszystkim przedsiębiorcy transportowi oraz kierowcy, dla których często jest to podstawowe źródło wiedzy. Zapotrzebowanie na informacje rośnie w czasach niepewności i zmian, takich jak epidemia COVID-19.


Zamawiający
- Główny Inspektor Transportu Drogowego (GITD)
Przedmiot zamówienia
Technologie
Zadania jakie postawiła nam GITD w trakcie wdrożenia nowego serwisu internetowego to:
- przygotowanie przyjaznej architektury informacji;
- wygląd serwisu zgodny z dobrymi praktykami UX, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb kierowców przeglądających serwis na smartphonach;
- gotowość błyskawicznego wprowadzania zmian w serwisie;
- przygotowanie profesjonalnej wersji anglojęzycznej;
- spełnienie wymogów formalnych takich jak użycie narzędzia open source czy przystosowanie serwisu do wymogów WCAG 2.0;
Realizacja
Uwzględniając specyfikację określoną w zamówieniu postawiliśmy na rozwiązanie open source. Strona GITD powstała w oparciu o CMS TYPO3. Nasze prace można podzielić na kilka etapów:
- analiza przedwdrożeniowa;
- projekt graficzny i funkcjonalny;
- programowanie;
- migracja danych;
- utrzymanie & hosting;
Podczas wstępnych prac przeanalizowano dokładnie architekturę informacyjną serwisu i przygotowano warstwę wizualną tak, by była w pełni funkcjonalna na ekranach smartphonów. W chwili publikacji w GooglePageInsights osiągała wyniki 90+ na desktop i mobile. Ważnym elementem było również przygotowanie newslettera. Zlecenie uzupełniały wymogi znane z serwisów administracji publicznej czyli przygotowanie BIP oraz zapewnienie dostępności strony zgodnej z WCAG 2.0. Aktualnie strona jest przez nas hostowana, a klient korzysta z puli godzin na prace rozwojowe i opieki serwisowej.


Agnieszka Mąkosa, GITD (główny specjalista ds. komunikacji)
[Translate to Polski:]
Our previous site was already quite archaic, which made it difficult to access for users. There were times when we received phone calls asking for information that was on the site but it was hard to find. The new service significantly improved our communication with drivers. From our point of view, the most important changes for the better are:
Wzrost liczby użytkowników
Jesteśmy coraz bardziej aktywni w social media. Teraz mamy serwis, do którego warto kierować ruch. Łatwiej nam również angażować użytkowników przez publikowanie dodatkowych materiałów edukacyjnych. Zauważyliśmy, że poprawił się również komfort przeglądania strony na urządzeniach mobilnych.
Wygoda zarządzania serwisem
Administratorzy serwisu zyskali nowe możliwości. Łatwiej jest udostępniać zdjęcia oraz filmy lub wyróżniać kluczowe informacje za pomocą dedykowanej belki lub boxa na stronie.
Szybki czas reakcji
Pozytywnym wyróżnikiem jest szybkość obsługi. Zespół Inovatica błyskawicznie wspiera nas w publikowaniu treści np. dot. COVID-19. Mamy także zapewnione stabilne utrzymanie serwisu oraz profesjonalne tłumaczenia treści na język angielski.

Podsumowanie
Serwis został oddany w terminie zgodnie z uzgodnioną specyfikacją. Rosnąca liczby użytkowników potwierdza, że pozwala on skutecznie realizować politykę informacyjną GITD.
Zadbaliśmy również o to by nowa strona była odporna na gwałtowne zmiany w natężeniu ruchu. W okresie np. zmian przepisów dotyczących transportu drogowego się podczas epidemii COVID-19, serwis GITD notował z dnia na dzień ponad 1000% wzrosty w ilości użytkowników. Zachował jednak przy tym swoją pełną funkcjonalność.
Zobacz nasze case studies
Sprawdź jak rozwiązujemy problemy rozmaitych branż. Dowiedz się jak powstają nasze strony www, serwisy TYPO3, aplikacje mobilne Android i iOS. Kliknij wybrane case study i dowiedz się więcej: