Główny Inspektor Transportu Drogowego (GITD)
Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) jest organem administracji rządowej dbającym o przestrzeganie przepisów i bezpieczeństwo w szeroko rozumianym transporcie drogowym.
Odbiorcami usług GITD są przede wszystkim przedsiębiorcy transportowi oraz kierowcy, dla których często jest to podstawowe źródło wiedzy. Zapotrzebowanie na informacje rośnie w czasach niepewności i zmian, takich jak epidemia COVID-19.
Zamawiający
- Główny Inspektor Transportu Drogowego (GITD)
Przedmiot zamówienia
Technologie
Zadania jakie postawiła nam GITD w trakcie wdrożenia nowego serwisu internetowego to:
- przygotowanie przyjaznej architektury informacji;
- wygląd serwisu zgodny z dobrymi praktykami UX, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb kierowców przeglądających serwis na smartphonach;
- gotowość błyskawicznego wprowadzania zmian w serwisie;
- przygotowanie profesjonalnej wersji anglojęzycznej;
- spełnienie wymogów formalnych takich jak użycie narzędzia open source czy przystosowanie serwisu do wymogów WCAG 2.0;
Realizacja
Uwzględniając specyfikację określoną w zamówieniu postawiliśmy na rozwiązanie open source. Strona GITD powstała w oparciu o CMS TYPO3. Nasze prace można podzielić na kilka etapów:
- analiza przedwdrożeniowa;
- projekt graficzny i funkcjonalny;
- programowanie;
- migracja danych;
- utrzymanie & hosting;
Podczas wstępnych prac przeanalizowano dokładnie architekturę informacyjną serwisu i przygotowano warstwę wizualną tak, by była w pełni funkcjonalna na ekranach smartphonów. W chwili publikacji w GooglePageInsights osiągała wyniki 90+ na desktop i mobile. Ważnym elementem było również przygotowanie newslettera. Zlecenie uzupełniały wymogi znane z serwisów administracji publicznej czyli przygotowanie BIP oraz zapewnienie dostępności strony zgodnej z WCAG 2.0. Aktualnie strona jest przez nas hostowana, a klient korzysta z puli godzin na prace rozwojowe i opieki serwisowej.
Podsumowanie
Serwis został oddany w terminie zgodnie z uzgodnioną specyfikacją. Rosnąca liczby użytkowników potwierdza, że pozwala on skutecznie realizować politykę informacyjną GITD.
Zadbaliśmy również o to by nowa strona była odporna na gwałtowne zmiany w natężeniu ruchu. W okresie np. zmian przepisów dotyczących transportu drogowego się podczas epidemii COVID-19, serwis GITD notował z dnia na dzień ponad 1000% wzrosty w ilości użytkowników. Zachował jednak przy tym swoją pełną funkcjonalność.
Zobacz nasze case studies
Sprawdź jak rozwiązujemy problemy rozmaitych branż. Dowiedz się jak powstają nasze strony www, serwisy TYPO3, aplikacje mobilne Android i iOS. Kliknij wybrane case study i dowiedz się więcej: