Pojazdy autonomiczne z nawigacją laserową
Projekty badawczo-rozwojowe w obszarze rozwiązań mapowych, nawigacyjnych i geolokalizacyjnych realizujemy od 2009r. W wyniku prac własnego działu B+R, a także dokonanych wdrożeń opracowaliśmy złożoną technologia autonomicznych pojazdów transportu wewnętrznego. Jednocześnie zostało opracowane zaawansowane oprogramowanie do lokalizacji i nawigacji w oparciu o lasery nawigacyjne.
Oprogramowanie do lokalizacji i nawigacji
Oferujemy oprogramowanie i sprzęt usprawniające transport wewnętrzny. Proponujemy wyposażenie floty pojazdów transportu wewnętrznego w nawigację laserową. W rozwiązaniu tym pojazdy zostają wyposażone w skanery laserowe (lidary), które montowane są w części szczytowej transportera. Lidary podczas poruszania się pojazdów po hali, w oparciu o dostarczone oprogramowanie, samodzielnie tworzą precyzyjną mapę obiektu. Stanowi ona punkt odniesienia umożliwiający lokalizację pojazdu i jest stale weryfikowana przez laserowy skaner.
Przykładowy funkcjonalności:
- Identyfikację położenia pojazdów w magazynie (również w czasie rzeczywistym)
- Gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących przemieszczania się pojazdów
- Aktualne położenie
- Czasy postojów
- Trasy przebiegów
- Czasy przejazdów dla zdefiniowanej trasy
- Własne mierniki efektywności
Inovatica silne strony
- Laserowa technologia do lokalizacji i nawigacji
- Własna technologia autonomicznych wózków widłowych
- Ekspercki dział B+R
AGV Autonomiczne wózki widłowe
Kolejnym krokiem w automatyzacji pracy transportu wewnętrznego są autonomiczne wózki widłowe. Wózek posiada skanery laserowe: nawigacyjny na szczycie odpowiada za położenie wózka i cztery dolne (przód, tył, prawy, lewy) odpowiadające za realizację zadań/bezpieczeństwo. Sygnały z czujników przetwarza komputer wyposażony w odpowiednie algorytmy. Rozwiązanie nie wymaga dodatkowych inwestycji np. w odblaskowe znaczniki na regałach i jest odporne na naturalne zakłócenia takie jak choćby brudna podłoga.
Przykładowy funkcjonalności:
- Samodzielne podbieranie palet, transport do wskazanego punktu i odkłożenie.
- Możliwość wgrania rozmaitych zadań, tras, scenariuszy pracy.
- Podczas jazdy samodzielnie się zatrzymuje w przypadku wykrycia przeszkody (np. przechodząca osoba) i samodzielnie ją wznawia, gdy przeszkoda się odsunie.
- Samodzielnie odnajduje wolne miejsce na paletę w przestrzeni przeznaczonej do ich składowania.
- Pojazd realizuje samodzielnie zaprogramowane zadania, ale w każdej chwili może zostać przełączony na osobistą obsługę przez operatora.
- Samodzielnie udaję się do akumulatorowni w przypadku niskiego poziomu baterii.
Po więcej informacji zapraszamy do naszego serwisu dedykowanego pojazdom autonomicznym: agv.inovatica.com